fredag 20 augusti 2010

Mellis och middag

Har cyklat fram och tillbaks till mitt extrajobb idag. Det blev väl ca 8 km. Det märktes tydligt på vägen hem att jag gått en hel del den här veckan. Benen var helt slut, det hjälpte ju inte att det var svag uppförsbacke hela vägen hem.

Till mellis på jobbet blev det, en flaska bubbelvatten, en banan, en morot och ett crips utan pålägg.

När jag väl  kom hem från jobbet och hämtning av barn så var klockan mycket. Så jag gjorde GI-våfflor. (våfflor med lågt GI). Inte helt korrekt men det fanns inget annat hemma och det är nog lite bättre än pizza :-)

Recept våfflor med lågt GI (räcker till ca 6 våfflor/laggar)
1 ägg
1 1/2 del dinkelmjöl
1/2 dl fullkornsmjöl
2 1/2 dl mjölk
1 tsk bakpulver
25 g smör

Till det åt jag grädde och hallon från frysen. Drack 1 glas mjölk till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar