lördag 21 augusti 2010

Lunchexperiment

Fömiddagsmellis:

1 crip m philadelphiaost
1 stort glas vatten

Lunchen blev ett litet experiment som inte blev helt lyckat. Jag skulle göra spagetti och köttfärssås till mig och sonen. Men när köttfärsen väl var tinad luktade den surt och unket. Då började jakten i kylskåpet på att hitta något annat som var ätbart. Sonen tycker om pasta, blandat med crème fraîche och stekt bacon. Så han fick det och tomat till. Men eftersom jag inte äter kolhydrater så lät enbart crème fraîche och bacon inte så värst lockande.

Jag hade dock tinat broccoli i en skål som vi skulle ha till maten. Så jag hade i lättcrème fraîche och lite grädde och mixade det fint. Sen hade jag i lite riven ost (noterna att inte ta gratängost utfall detta görs igen, för fy vad hemskt långa trådar det blev), pressad citron, salt, peppar, paprikakrydda och till sist lite stekt bacon. Det gick att äta men var inte det godaste jag har ätit - men inte äckligt. Citronen och baconet förhöjde smaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar